fantasy world
keluk-keluk kehidupan :')
8.7.13 • 8.7.13 • 0 comments
kehidupan kita tak semestinya gembira,ceria,suka dan riang sepanjang masa..setiap dari kita pasti ada pengalaman pahit manis tercipta..seperti aku,aku lebih banyak pengalaman pahit daripada pengalaman manis,mungkin kerana masalah keluarga *sobsobsob T_T* tak ramai yang tahu tentang diri aku,mungkin sebab aku tak nak kongsi dan mungkin mereka ingat aku ni perfect sangat kot..hahaha...maklum laa,maybe dekat sekolah aku ni hyperaktif sgt kot..
keluk-keluk kehidupan kita mestilah diwarnai dngn plbgai warna,bukn hanya warna hitam putih ibarat tahi cicak *ewww*..okey..okey..joke..tapi betol laa aku cakap kita kena seimbang..kita mesti lah nk kan kesedihan,kegembiraan dan bersendirian kadang-kadang..ianya haruslh dimulai dgn kluarga,kluarga berperanan bsar dlm mendidik sahsiah anak-anak..malahan seorang ibu,walaupun ibu tiri sepatutnya mengajar anak-anak tiri mereka erti kehidupan bukannya mendera rohani mereka dengan berkata bukan-bukan atau menuduh mereka melakukan kesalahan yang mereka tidak lakukan..ibu bapa yang peramah dengan anak-anaknya sahaja yang mungkin mengambil berat tentang anak-anak mereka sebagai cntoh ketika menerima keputusan peperiksaan awal dan pertengahan..mereka bukannya nak ckp taniah dekt mereka yg berjaya dpt 1,2 A ni..mereka lgi mrh ada laa..suruh dapat 9A laa..8A laa..hmm..tak faham aku..
selain itu,cara untuk seimbang kehidupan anak-anak,seharusnya ibu bapa tidak perlulah terlalu keras kepada mereka,sesungguhnya mereka dlm proses membesar,jika mereka melakukan kesilapan kecil ..ibu bapa hanya perlu menegur cara baik atau abaikan sahaja..tidak perlu la sehingga memaki hamun ibu kndung mereka jika keluarga tersebut pernh bercerai dn mmpunyai ibu tiri..sesungguhnya,ibu tiri dan ibu kandung ni berbeza dari segi sifat mereka..ibu kandung lebih sayangkan anak-anaknya selain dpt mmberi lynan ksih syg..kalau boleh kan..anak-anak ni nak jugak merasa jadi puteri/putera raja dilayan semasa kecil.. :)

dan sekian sahaja untuk mlm ni whai bloggers..sebenarnya ini kisah hidupku yang tidak seimbang dan sejujurnya aku rindu akan ibu kndungku ..umi,orang nak jumpa umi,orang sakit :'(


PASTFUTURE
Owner
Kau kejam. Kau tinggalkan aku kala kau bahagia. Kau tinggalkan aku tanpa kata. Kau fikir kau hebat ?

Puisi Minggu Ini


"Manisnya cuma diluar, Didalam kelat masih terasa, Mungkin menanti semut yg berani rempuh kelat dihati "

My Status
Bila kita berpisah . Hanya satu yang tinggal . Kenangan .".
History

  • Hari ni aku puasa ganti -.-
  • "Sudikah Awak Menjadi Yang Halal Buat Saya?"
  • motor lc 135 baru :Q
  • Miss My Hair :(
  • merepek
  • This Exam
  • My Birthday wish :'(
  • i miss you

  • Azam 2015
    1 : Jadi budak baik
    2 : Study hard
    3 : Baiki Attitude ke arah lebih baik