fantasy world
miss arwah umi :(
30.10.13 • 30.10.13 • 2 comments
Pagi yang indah,burung-burung berkicauan hari *sebenarnye ayam yang berkokok,takde burung pun* hahaha...ditemani rapat handfon kesayangan,bcs tanpa fon..aku tak kan dapat text dri si dia...okey ! understand?btw,rindu saya x? sejak-sejak dah pndai main twitter ni,dah jarang on blog...kesian kau kan wahai blog? sorry eh :D

Mengenang kembali 2 bulan yang lepas,umi selaku ibu paling sporting,paling best,paling penyayang dah takde..kenapa arwah pergi awal? sebab Allah sayang dia..k bagus...aku tanya,aku jawab..hahaha...mungkin bagi sesetengah yang knl aku,aku ni seorang yg suka usik org,suka perli,suka menjerit,happening...tapi sebenarnya ,jauh dalam sudut hati aku..aku ni sedih sebenarnya..mungkin korang tak tau apa yang aku alami,apa yang aku rasa...tapi jika boleh putarkan jam/masa..aku nak umi ada time aku sedih...peluk umi dari belakang...hmm...nak tahu x? boleh dikatakan bila aku mulai rindu dekat arwah umi..aku akan termimpi..ada sekali mimpi tu,aku tanya umi.."umi..umi sayang sha x?" *sha tu panggilan manja aku dalam family* then umi cakap.."MESTILAH SAYANG"..lepastu aku cakap lagi,"umi jangan tinggal orang tau"nak tau umi cakap apa lagi?umi cakap "CAKAP BENDA GITU,DOK TINGGAL-TINGGAL EH".lepas dah kelibat arwah umi dah takde..aku terus terjaga...

okey...cerita kedua..aku ada adik..tapi bukan adik kandung,adik tiri sebenarnya *ni semua sebab arwah umi kawin lain* k,back to topic..adik aku ni nk ckp dia ni bijak,x bijak mana,nak ckp x bijak..tapi ada bijak..hmm..macam ni ceritanya..seminggu selepas umi sakit,dia laa yang rawat umi,sampai sanggup skip sekolah....sayang betol dia dekat umi...kadang-kadang arwah umi kencing atas katil,atas lantai pun dia yang kesatkan.. oh ya,sebelum tu nak cakap..adik aku ni baru je umur 10 tahun ye...SEPULUH TAHUN! arwah umi menghidap penyakit darah rendah..kadang-kadang kan..kalau umi tak tahan sangat nak berak,adik aku ni bawak umi pergi depan pintu rumah,berak dekat situ,lepas berak,adik aku tolong laa kambus najis tu..gigih betol adik aku sorang ni...n kalau arwah nak kan ubat ke,nak makanan ke,nak mintak suruh urut belakang ke...dia buat laa..sampaikan satu masa tu ,hari tu hari Sabtu malam,umi dikejarkan ke hospital sebab dia jatuh depan rumah,adik aku macam orang gila kot,nangis-nangis takot ada apa-apa jadi dekat umi *abang aku yang cerita* jadi untuk menenangkan adik,abg aku cakap,umi letih je tu..

Malam tu aku yang tengah syok-syok gayut dengan pami tetibe abang col suruh kemas2 baju,nak bawak pergi hospital..n aku..hah? hospital?nak buat apa? siapa sakit??*binggung..time tu pukol 12.30 pagi*bila dah diberitahu yang umi masuk wad,mesti laa aku shock..anak mana yang tak shock kalau ibu dia masuk wad kan? dan aku terpaksa menjaga dan memonteng sekolah esoknya..takpe,demi umi,aku rela...sampai je aku dekat hospital,umi nampk letih..mata umi kuning...timbul jugak dalam hati ni rasa sedih. ada kalanya aku ajak umi bual-bual..aku cakap "umi,dulu time sha sakit..sha duk wad ni kan? dulu umi yang jaga sha kan..hahaa..so sweet " then umi cakap,"yelaa.." lepas tu aku cakap lagi.. "umi,sekarang ni umi pulak yang sakit..kesian umi..umi tidur laa..esok doktor mari cek k :)" umi pun ckp lagi "xpelah,sha tido laa nak tido..umi tak boleh tido,sakit perut,sakit belakang" *okey,air mata aku menitis time taip benda ni* hmm..aku berkeras taknak tidur,aku usap-usap perut umi...umi macam sakit sangat je..tapi dia kelihatan mcm dia pendam..hmm...tapi keesokkan harinya,dia mengamuk ! dia marah dekat doktor,doktor tak bagi dia ubat..

pagi tu jugak aku turun dari hospital tu,aku pergi beli nasi minyak 2 bungkus..aku beli untuk umi,tapi umi tak makan habis pun..aku paksa umi...umi tetap taknak..hmm...dia selalu je buang air besar..mungkin tu petanda dia akan pergi..biasanya orang akan pergi akan buang segala apa yang ada dalam perutnya..hmm...dah laa..aku taknak taip lagi..aku rasa macam dah sebak sekarang ni...assalamualaikum...:)


PASTFUTURE
Owner
Kau kejam. Kau tinggalkan aku kala kau bahagia. Kau tinggalkan aku tanpa kata. Kau fikir kau hebat ?

Puisi Minggu Ini


"Manisnya cuma diluar, Didalam kelat masih terasa, Mungkin menanti semut yg berani rempuh kelat dihati "

My Status
Bila kita berpisah . Hanya satu yang tinggal . Kenangan .".
History

  • keluk-keluk kehidupan :')
  • Hari ni aku puasa ganti -.-
  • "Sudikah Awak Menjadi Yang Halal Buat Saya?"
  • motor lc 135 baru :Q
  • Miss My Hair :(
  • merepek
  • This Exam
  • My Birthday wish :'(
  • i miss you

  • Azam 2015
    1 : Jadi budak baik
    2 : Study hard
    3 : Baiki Attitude ke arah lebih baik